עקרונות השיווק 5P - במקום הנכון, בזמן הנכון


"כשאתה מתחיל בשאלה, מה על כף המאזניים עבור הלקוח?  אתה ראוי לתשומת ליבו של הלקוח" - ג'ייק סורופמן


לפעמים מצליחים לזקק עקרונות מורכבים ובעלי משמעות גדולה לכמה מילים פשוטוט, שיכולות לשמש לנו כאבני דרך, או אורים ותומים, שלאורם נוכל לדעת שאנחנו פועלים בדרך הנכונה.
כך זה בתחום השיווק, שהוא מורכב ומאתגר לכל מי שמנסה לעסוק בו, עבור העסק של עצמו, או שכירות לאחרים.

לצורך כך, כדאי להכיר לעומק, ולשנן בעל פה את עקרונות 5-P
אלו ישרתו אותך בדרך, ויאפשרו לך להגדיל מאוד את הסיכוי להצלחה.

5 עקרונות הבסיס בשיווק מצוינים על ידי מילים שבאנגלית, כולן מתחילות באות P. 
זאת רשימת תיוג טובה, לתעד לעצמך את המצב השיווקי של תוצרת הארגון, ולזהות באילו עניינים כדאי להשקיע בשיפור.

Product מוצר
 - האם אתם מציעים לפלח השוק שאתם מכוונים אליו את המוצר המתאים ביותר?
 - האם תכונות המוצר מתאימות?
 - מה לגבי עיצוב המוצר? מה לגבי האריזה? הנחיות השימוש?
 - האם נדרש להשקיע בשדרוגים ושיפורים כדי להיות יותר מתאים ושימושי ללקוחות?

פרק שיעניין אותך: מאפיינים של לוגו מוצלח 


Place מקום
 - מה המקום בו הלקוח מוצא את המוצר/שירות? כיצד הוא משלם ומקבל אותו?
 - מיקום פיזי, מיקום אינטרנטי, פעילות אנשי מכירות ומרכזי דיוור וטלפון, הינם חלק מאפשרויות המקום
 - מדיניות מלאי, לוגיסטיקה, אופן התשלום של לקוחות, שירות לאחר המכירה ותמיכה טכנית הם גם חלק מתפיסת המקום.
 - מיקום נכון קובע במידה רבה את כמויות ההזדמנויות שהעסק מקבל ואת הקלות או קושי בסגירת עסקאות


Promotion קידום
 - כיצד נודע ללקוחות על המוצרים והשירותים שהעסק משווק?
 - הם הלקוח מקבל את הפרטים הנכונים כדי לרצות ליצור קשר ולהתקדם לעסקה?
 - פרסום, יחסי ציבור, תערוכות ואף המסרים והכלים שבידי צוות המכירות הנם כלים לקידום
 - הוצאות קידום יכולות להיות משמעותיות ולכן יש להבין איך הן משפיעות על לקוחות המטרה ולמדוד אפקטיביות

Price מחיר
 - כדי לקיים את העסק מהיקף המכירות, נדרש להעלות את המחיר ליצירת רווח מספק
   אבל, כדי להתחרות בשוק ולקבל מספיק עסקאות יש להוריד את המחיר בהתאם למחירי המתחרים

 - לקביעה נכונה של המחיר השפעה גדולה על קיום העסק והיקף המכירות
 - בכדי לאפשר העלאת מחיר, יש ליצור ערך-מוסף למוצר ולשירותי החברה בתפיסת הלקוח, מעבר למצוי אצל המתחרים
 - ערך מוסף יכול להיווצר על ידי תנאי אחריות, רמת שירות, מותג המוצר, יצירת אמינות גבוהה וכדומה.
 - צריך לשים לב להזדמנויות למכירת מוצר/שירות שנמצא בתחרות ישירה במחיר נמוך, ולצרף אליו בחבילה מוצר/שירות נלווה במחיר גבוה Bundling

פרק שיעניין אותך: השפעת צבע על מותג ומכירות


People אנשים

 - אנשי הארגון הם הגורם שקובע את תפקוד החברה וחוויית הלקוח. 
 - אנשים צריכים להיות מתאימים לתפקידם ונלהבים לבצע אותו. 
 - תחושת עבודה טובה בצוות, הדרכות מספקות, ניהול תומך ומקדם, יעדים ברורים ואווירה של הצלחה יוצרים צוות מנצח.

לא לפספס! קבלו פרקים חדשים ומידע עדכני

לאימייל: לחצו כאן


לשליחת הודעת Whatsapp עכשיו   לחצו כאן

לשליחת הודעת Telegram עכשיו לחצו כאן

צרו קשר לתיאום שיחת התייעצות ללא עלות: אימייל


לאוסף הפתגמים על מנהיגות וניהול לחצו כאן

לתוכן העניינים לחצו כאן

לרשימת כל הפרקים לחצו כאן


למידע על ייעוץ, מנטורניג ואימון ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים
- לחצו: סטרטגו 360 


צפו בסרטונים ב YouTube   לחצו כאן

התחברו איתי ב Linkedin לחצו כאן

עקבו אחריי ב Instagram לחצו כאן

עקבו אחריי ב Twitter לחצו כאן

#managementconsulting #executivecoaching #leadership #productivity #strategy
#stratego360 #ceo-360 #ronezer #ronnezer #negotiation #success
#networking #projectmanagement #goals #profit #team #mindfulness
#grit #stoicism #businessstrategy #entrepreneurs #ikigai #startup
#emotionalinteligence #bodylanguage #leanstartup #startupnation
#startup_israel #startup_nation #marketingstrategy #sales #networking

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 1-24

12 דרכים לשיפור משמעת עצמית

כללים לחיים ע"פ סטואיזם

מודל מעגל הזהב - סיימון סינק "התחל עם הלמה"

המשך ספר: כוח - 48 החוקים של רוברט גרין 25-48

מבחן אישיות פשוט ושימושי DISC

תובנות מהספר "לחשוב מהר לחשוב לאט" של דניאל כהנמן

7 מנהיגים מובילים מהתנ"ך ועצתם למנהלי עסקים

היה לבוש בקפידה כדי לקבל יותר

פיצוח קוד המנהיגות: 10 תכונות להצלחה!